Yeri, zamanı ve yaşı yok! Paylaşmaktır hayat.

Yüksek Stres Ne Kadar İşitme Kaybına Neden Olabilir

Katkıda bulunan Debbie Clason , Healthy Hearing
Son güncelleme29 Eylül 2020

Pek çok Amerikalı, çeşitli sağlık sorunlarıyla bağlantılı olan yüksek düzeyde stresle yaşıyor. Uzun vadede, kronik stresten kaynaklanan fiziksel değişiklikler işitme kaybını bile tetikleyebilir.

Stres işitmeyi etkileyebilir mi?

Evet. Sürekli stresli olduğunuzda vücut, normale dönmesi için net bir sinyal almaz. Bu, kalp hastalığı, yüksek tansiyon, şeker hastalığı ve diğer hastalıklar gibi ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir. Sırasıyla, bu hastalıklar işitme duyunuzu etkiler.

Stres, hipertansiyon ve işitme kaybı

Bir arkadaşınızla dışarıda dinlenmek, stresi azaltmak için harika bir yoldur.

Kan dolaşımını kısıtlayan hemen her şey – kalp hastalığı, şeker hastalığı, sigara – işitme duyunuzu olumsuz yönde etkileyecektir. Bunun temel nedeni, iç kulaktaki küçük duyusal tüylerin, beynin tanınabilir ses olarak yorumlaması için dış kulaklarınızın topladığı gürültüyü elektriksel dürtülere çevirme gibi hassas görevlerini yerine getirmek için iyi bir kan dolaşımına bağlı olmalarıdır.

Bu iç kulaktaki algılayıcıların her biri belirli frekansların çevrilmesinden sorumludur, bu nedenle hasar gördüklerinde veya öldüklerinde, bu mesajı gönderme yeteneği de etkilenir. Bu duyusal tüy hücrelerinin hasar görmesi sonucu oluşan işitme kaybı, sensörinöral işitme kaybı olarak bilinir.

Peki ya stres ve kulak çınlaması?

Zayıf dolaşım aynı zamanda pulsatil kulak çınlamasına da neden olabilir , bu rahatsızlık genellikle kalp atışıyla aynı anda nabızda atan veya pompalanan ritmik kulak gürültüsü olarak tanımlanır. Pulsatil kulak çınlamasının altında yatan nedenler, stresin şiddetlenebileceği yüksek tansiyondur. Bu tür bir kulak çınlaması derhal tıbbi yardım görmelidir.

Ayrıca stres, kulak çınlamasında bir artışı tetikleyebilir veya bu çınlama seviyesi normal alışkanlık tekniklerinizle görmezden gelmenizi zorlaştırabilir. Tinnitus söz konusu olduğunda stres yönetimi çok önemlidir.

Stresle nasıl baş edilir

Sensörinöral işitme kaybı çoğu durumda geri döndürülemez olsa da, yaşamınızdaki stres miktarını azaltmak, zayıf kan dolaşımına bağlı işitme kaybınızı önleyebilir.

Amerikan Psikoloji Derneği stresi azaltmak için şu 5 ipucuna işaret ediyor :

  • Bir ara verin : Stresinizin sebebinden 20 dakika uzaklaşmak bile size taze bir perspektif verebilir ve kendinizi daha az daralmış hissetmenize neden olabilir.
  • Egzersiz yapın : Her gün sadece 20 dakika egzersiz, hem vücudunuz hem de zihniniz için yarar sağlar.
  • Gülümse – hatta gül : Özellikle bu eylemle yüz kaslarını hareket ettirmek gerginliği azaltır ve beyne karşılık gelen mutlu bir sinyal gönderir.
  • Sosyal destek alın : Neler yaşadığınızı anlayabilen ve olumlu geribildirim sağlayan biriyle konuşun.
  • Meditasyon yap : Egzersiz gibi, meditasyonda zihnin ve bedenin gevşemesine ve odaklanmasına yardımcı olur.

Bu yöntemler yardımcı olmuyorsa, psikolojik destek almanız önerilir.

İşitme sağlığı uzmanınız size yardımcı olabilir

Eskisi kadar iyi işitemiyorsanız bir işitme sağlığı uzmanından randevu alın. Yapacakları ilk şeylerden biri, kişisel işitme sağlığınızı ve tıbbi geçmişinizi ve sahip olabileceğiniz endişeleri öğrenmektir.

İşitme sağlığı geçmişiniz tamamlandıktan sonra, işitme kaybınız olup olmadığını belirlemek için bir işitme testi ve sonuç değerlendirmesi yapacaklardır. Geçmişinize ve işitme değerlendirmenizin sonuçlarına dayalı olarak, bütçenize, yaşam tarzınıza ve işitme beklentilerinize göre size özel bir tedavi süreci oluşturmak için birlikte çaba sarf etmeniz gerekecek.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir