Yeri, zamanı ve yaşı yok! Paylaşmaktır hayat.

İşitsel Beceri Eğitimi

İşitsel beceri eğitimi, her zaman, her yerde!

İşitme teknolojisinin sağladığı tüm harika yeni sesleri anlamak pratik gerektirebilir. 

Bir kişi veya bir aile işitme kaybına destek için işitme merkezine geldiğinde, işitme teknolojisini önermek, denemek ve uygulamak her zaman yeterli mi? Literatür, hayır yeterli olmayabilir diyor. Bunun anlamı, işitme teknolojisinin bize çevremizdeki sesleri duyma yeteneği sağlamasıdır, ancak beyinlerimiz aldığı tüm yeni sesleri hemen anlamlandırmaz. İşitme yönetimi, iletişimi geliştirmenin yalnızca bir bileşenidir. Bu nedenle, iletişim becerilerini optimize etmek için bir plan doğrultusunda bütünsel bir işitme yaklaşımı çok değerlidir.

İşitme becerileri eğitimi, beynin işitme merkezlerini uyarmak için tasarlanmıştır. Çocuklar için dil, dinleme ve bilişsel gelişim için önemli olan yolları güçlendirmeye yardımcı olabilir. Yetişkinler için, konuşma algısına ve işitme kaybıyla ilişkili bilişsel becerilerin geliştirilmesine yardımcı olabilir (odaklanma, dikkat, işlem hızı, çalışma belleği, vb.) Ve duygusal faydalarını da unutmayalım.

Yeni bir işitme cihazına sahip olanlar, dinleme becerilerini farklı dinleme ortamlarında geliştirerek gerçek dünyada iletişim kurarken kendileri için güven kazanırlar. Sadece bu da değil, yeni cihazlar aldıktan hemen sonra dinleme egzersizlerine başlandığında, işitme teknolojilerine daha hızlı alışmaları muhtemeldir.

Yüz yüze  rehabilitasyonun önündeki engelleri aşmak

Gerçek şu ki, bu alanda eğitim almış bir konuşma / işitme terapisti ile yüz yüze işitme becerileri eğitimi idealdir, ancak bu her zaman mümkün değildir.

Merkezinize gelen bir kişi veya bir ailenin şahsen işitsel rehabilitasyon hizmetlerine erişememesinin pek çok olası nedeni vardır – finansal engeller, hizmetlere uzak olma, bu konuda eğitimli profesyonellerin eksikliği veya belki pandemi koşulları bir sorun olabilir.

Ve yüz yüze rehabilitasyona sahip olacak kadar şanslı olanlar için, evde dinleme becerilerini uygulayarak bu terapiyi desteklemek isteyebilirler.

Çevrimiçi işitsel beceri eğitiminin paha biçilmez hale geldiği yer burasıdır. (Ülkemizde de çevrimiçi konuşma terapisi sunan kurumlar bulunmaktadır.) Yüz yüze görüşmeleri gerçekleştiremeyenler için mümkün kılıyor. Birbirinden uzakta yaşayanlar için mesafeyi aşıyor… Eğitsel hizmetlerden yararlanamayanlara dinleme becerilerini geliştirme fırsatı veriyor. Güveni, sahiplenmeyi sağlayan kendi kendine öğrenimdir.

Çevrimiçi eğitimde de sevdiğim şey, yeni işitme teknolojisine sahip küçük çocukların ebeveynlerine, evlerinin rahatlığında çocuklarının erken iletişim becerileri üzerinde çalışma ve kendi hızlarında etkinlikler yoluyla ilerleme fırsatı vermesidir.

Aktiviteler eğlenceli ve ilgi çekici olduğunda, konuşma ve dil gelişimi üzerinde çalışırken bağ kurmak için mükemmel bir fırsattır.

Daha büyük çocuklar ve yetişkinler için birkaç avantaj, onlara hareket halindeyken (belki işten veya okuldan eve giderken) veya akşamları (böylece okulu kaçırmak zorunda kalmazlar) dinleme becerilerini uygulama özgürlüğü vermesidir.

Onlara, pratik yapacak bir iletişim partneri olmadığında bile iletişim becerilerini uygulama fırsatı verir (bu, yalnız yaşayan yaşlı yetişkinler için büyük bir artıdır!). Ve COVID-19 nedeniyle sosyal mesafe önlemleri uygulandığında, yüz yüze bir ziyaret için evden çıkmadan iletişim becerileri üzerinde çalışabilmek birçokları için çekicidir. Ve evde pratik yaparken, yüzlerine maske takmaya gerek yoktur.

Bunu kullanıcılarınıza nasıl sunuyorsunuz?

Bir işitme uzmanı olarak, işitme cihazı kullanıcılarını çevrimiçi konuşma terapisi sunan ciddi kurumlara yönlendirebiliriz. Bu konuda araştırmalarımız mevcut.

Ve bir dahaki sefere bir ayar/takip ziyareti için geri geldiklerinde, onlara çevrimiçi kaynakları ile pratik yaptıktan sonra yeni cihazlarıyla iletişim kurarken daha emin olup olmadıklarını sorun.

Eminim evet diyeceklerdir!

Kaynak : Phonak AudioBlog

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir