Yeri, zamanı ve yaşı yok! Paylaşmaktır hayat.

İşitme Hasarından Korunmanın 5 Yolu

Jenny Groth, Direktör, GN İşitme Odyoloji ve Tıbbi İşler

Yüksek sese toplam maruz kalma arttıkça zamanla işitme hasarı oluşur. Ya da tek seferlik yoğun bir ses patlamasıyla da benzer hasar gerçekleşebilir.

Bunu engellemek için :
Gürültülü ortamlardan kaçının

Muhtemelen gürültü kaynaklı işitme kaybını önlemenin en iyi yolu, mümkün olduğunca yüksek seslerden ve gürültülü ortamlardan (işte, serbest geçirilen zamanda, okulda veya evde) uzak durmaktır.

Yüksek sese toplam maruz kalma süreci arttıkça zamanla işitme hasarı oluşur. Ya da hasar tek seferlik yoğun bir ses patlamasıyla gerçekleşebilir. Araştırmalara göre 85 dB veya üzerindeki seslerde işitme kaybı olabilir.

Bazı örnekler : Normal bir konuşma 60dB’dir; yoğun trafik veya çim biçme makinesi 85dB ila 100 dB arasındadır; havai fişek veya uçak kalkış 120dB’dir; bir av tüfeği patlaması 170+ dB’dir.

Genel olarak, aşağıdaki durumlarda ses işitme duyunuzun zarar görmesine katkıda bulunacak kadar yüksek olabilir:

  • Diğer insanlarla konuşmak için sesini yükseltmen gerekiyor,
  • Yakınınızdaki insanların ne dediğini duyamıyorsunuz,
  • Kulaklarını acıtıyor
  • Daha sonra kulaklarınızda çınlama veya boğuk işitme var.

Gürültü seviyelerini ölçmek için ücretsiz uygulamalar bulunmaktadır.

İş yerinde dikkatli olun

Çalışma ortamınızda sürekli olarak yüksek sese maruz kalıyorsanız, yöneticiniz veya İK temsilciniz ile görüşmeniz gerekir, çünkü bir işveren sizi yüksek gürültü seviyelerinden koruyan veya azaltan değişiklikler yapmaya hazırlıklı olmalıdır.

Bunlar şunları içerebilir:

  • Gürültü azaltıcı kulak manşonları veya kulak tıkaçları gibi işitme koruması sağlamak (sadece bu korumayı taktığınızdan emin olun!)
  • Yüksek seslere uzun süre maruz kalmamanıza yardımcı olacak şekilde programınızı ve etkinliklerinizi düzenleme
  • Yüksek ses üreten ekipman veya araçlarda ayarlamalar yapmak veya bunları değiştirmek

Yüksek sesli etkinlikler ve aktiviteler sırasında işitme duyunuzu koruyun

Barlar ve gece kulüpleri, konserler ve spor etkinlikleri gibi büyük ölçekli toplantılar işitme duyunuzu riske atar. Kendinizi yüksek ses kaynaklarından (hoparlörler gibi) uzak tutun.

  • Her 15 dakikada bir, mekan içinde bile olsa daha sessiz bir yer bularak kulaklarınızı gürültüden arındırmaya çalışın.
  • Çok fazla yüksek sese maruz kaldıktan sonra tekrar iyileşmesi için işitme duyunuza yaklaşık 18 ila 24 saat verin.
  • Kulak tıkacı takmayı düşünün – müziğin sesini azaltan ancak boğmayan, yeniden kullanılabilir müzisyenlerin kulak tıkaçlarını satın alabilirsiniz.

Müziği kısın!

Elbette konserlerde canlı müzik dinlerken kaliteli kulak koruması takmalısınız. Ancak kulaklık ve kulaklıkla yüksek sesle müzik dinlemek, işitme duyunuz için en büyük tehlikelerden biridir.

Kulaklıklarınız takılıyken işitme duyunuza zarar vermekten kaçınmaya yardımcı olmak için:

  • Müziğinizi rahatça duyabilmeniz için sesi sınırlı açın, ancak daha yükseğe ayarlamayın.
  • Maksimum sesin% 60’ından daha fazla yüksek çalan müzik dinlemeyin – bazı cihazlarda sesi otomatik olarak sınırlamak için kullanabileceğiniz ayarlar vardır.
  • Bir seferde bir saatten fazla kulaklık kullanmayın – her saat en az 5 dakika ara verin.

Sesi biraz kısmak bile işitme hasarı riskinizde büyük bir fark yaratabilir.

İşitme duyunuzu test ettirin

İşitme duyunuzda bir düşüş yaşadığınızı düşünüyorsanız (veya kendinizi televizyonun sesini açtığını görüyorsanız veya sürekli olarak insanlardan kendilerini tekrar etmelerini istiyorsanız), işitme testi yaptırmak harika bir fikirdir.

Gözlerinizi düzenli olarak kontrol ettirmeniz önerildiği gibi, yıllık işitme kontrolleri de iyi bir fikirdir.

Bu, özellikle sevdiğiniz aktiviteler (avlanma, müzik, spor) veya çalışma ortamınız (inşaat, havaalanı, fabrika çalışanları vb.) nedeniyle işitme kaybı riskiniz yüksekse önemlidir.

Pek çok insan işitme testlerini yaptırmaktan yana olmaz. Belki de işitme kaybına sahip olduklarını kabul etmek istemedikleri veya bunun yardıma layık olacak kadar ciddi olduğuna inanmadıkları içindir.

Gerçek şu ki, hepimiz olmasa da çoğumuz işitmede bir miktar düşüş yaşayacağız ve yardım almayan birçok insan bu düşüşü kaçırıyor.

İşitme duyunuzun acı çekebileceğini bilerek, daha fazla düşüşü önlemek için adımlar atabilirsiniz. İşitme kaybı ne kadar erken tespit edilirse, bununla ilgili bir şeyi o kadar çabuk yapabilirsiniz.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir